شکست طرح حذف درج قیمت کالا در صورت عدم کاهش قیمت‌ها/ تخفیف‌های فعلی غیرواقعی است

 

 

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه اگر با اجرای طرح حذف درج قیمت از روی کالاهای اساسی قیمت این کالاها کاهش نیابد ، طرح شکست خورده است، گفت: قیمت‌های درج شده بر روی کالاهایی که با تخفیف‌های زیاد در بازار عرضه می‌شود غیرواقعی است.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد بخشنامه حذف قیمت از روی انواع محصولات کارخانه ای کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل داری بسته بندی از سوی شریعتمداری وزیر صنعت، گفت: قرار بود طرح حذف قیمت از روی کالا به صورت مرحله ای و رویت و رصد نتایج اجرای مرحله اول این طرح انجام شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در پاسخ به این سؤال که در مورد حذف درج قیمت از روی سه گروه شیرینی و شکلات، اسنک و پفک و مواد سلولزی استدلال این بود که قیمت درج شده برای مصرف کننده توسط تولید کنندگان غیرواقعی است، آیا در مورد این دسته از کالاها هم قیمت غیرواقعی است، گفت: در هر گروه از کالاهایی که تخفیف های غیرمتعارف و زیاد توسط عرضه کنندگان اعمال می شود، قیمت درج شده بر روی کالا غیرواقعی است.

وی در پاسخ به این سؤال که بدون درج قیمت چگونه می توان قیمت کالاها را در بازار کنترل کرد، گفت: براساس قانون فروشندگان و خرده فروشان موظف به نصب اتیکت درج قیمت بر روی کالا هستند و اتیکیت نصب شده روی کالا براساس فاکتور فروش کارخانه و همچنین سود قانونی اعمال می شود.

آقا طاهر اظهار داشت: موفقیت بخشنامه حذف قیمت و طرح حذف قیمت از روی کالاهای غیراساسی در صورتی است که قیمت این کالا پس از اجرای طرح از قیمت فعلی بازار کمتر شود و اگر این اتفاق نیفتد و قیمت در حد قیمت های فعلی باقی بماند و یا قیمت ها افزایش یابد، طرح شکست می خورد.

منبع: اتاق اصناف تهران

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید