هشت نکته برای بهبود عملکرد فروش

حرفه‌ی فروش امروزه سریع‌تر از همیشه در حال حرکت است. با یک گردش چشم رقبای جدید ظهور می‌کنند و محصولاتی مشابه محصولات شما و گاهی حتی بهتر تولید می‌کنند. مهم نیست در چه صنعتی هستید، روش‌هایی که چند سال پیش به خوبی کار می‌کردند اکنون به اندازه‌ی کافی خوب نیستند، الان وقت آزمودن، خطا و گرفتن سفارش نیست، اکنون زمان فروش است.
در ادامه چند گام اساسی برای این‌که شما بتوانید عملکرد فروش خود را بهبود بخشید و هزینه‌های ناشی از فروش را کم کرده آورده شده است.
1) ماموریت خود را روشن کنید.
با درک کسب‌وکارتان شروع کنید. چه چیزی را شما به بهترین شکل می‌توانید انجام دهید؟ چه کسانی به آن‌چه که شما انجام می‌دهید نیاز دارند؟ چگونه شما می‌توانید به این چشم‌اندازها نزدیک شوید؟ اگر توانستید به این سوالات به راحتی جواب دهید به این معنی است که ماموریت شما واضح است.
 2) ماموریت خود را به اهداف خاص بشکنید.
اهداف فعالیت‌های‌تان را بنویسید، مجموعه این اهداف تعیین شده باید شما را برای انجام و تحقق ماموریت کمک‌کند. برای اندازه‌گیری پیشرفت خود نتایج اهداف (فروش در هر ماه، مقدار فروش، سودی که در ازای هر فروش بدست می‌آید و غیره) را پیگیری کنید. توجه خود را به اهداف تمرکز کنید و انرژی خود را برای عمل به آن‌ها صرف کنید.
 3) فروش برای رفع نیازهای مشتری
همیشه در چشم‌انداز خود این فرض را در نظر بگیرید که مشتریان تنها چیزی را خواهند خرید که به آن نیاز دارند. و سپس این سوال را از خود بپرسید که چگونه می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که محصول شما می‌تواند نیاز آن‌ها را رفع کند. می‌توانید بر ویژگی‌های خدمات و محصولات خود تاکید کنید اگر راه حل مشکل آن‌ها باشد. برای مثال اگر شما لباس پشمی می‌فروشید تاکید کنید که به خاطر دوام و پایداری آن این کار را می‌کنید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.
 4) ایجاد و حفظ توجه مطلوب
بازاریابی موثر، ارجاع، مهارت‌های فروش قوی و سوالات کلید ایجاد توجه مطلوب هستند و سخت‌کوشی، پیگیری و ارائه‌ی خدمات خوب به مشتریان کلیدهای حفظ آن هستند.
 5) فروش براساس هدف
در هر قدمی که برمی‌دارید بدانید که چه کاری را می‌خواهید انجام و چرا؟ چه کسی را هدف قرار داده‌اید و چرا؟ چه می‌توانید به آن‌ها بگویید و چرا؟ اگر در هر مرحله از فروش از خودتان و کاری که انجام می‌دهید مطمئن نبودید، آموزش‌ها و راهنمایی‌هایی را بگیرید.
 6) بپرسید، گوش بدهید و عمل کنید.
این سه کلمه خلاصه‌ی موفقیت هستند. سوالات شما باید خلاق، برنامه‌ریزی شده، مرتبط و مستقیم باشد. مهارت خود را در گوش دادن به مشتری به شدت توسعه دهید. سپس شما باید پاسخ دهید و ثابت کنید که به مشتری گوش داده‌اید و می‌خواهید که فروش به بهترین نحو انجام شود.
 7) کار بر روی اصول اولیه
برای بهبود نقاط ضعف خود تصمیم‌گیری کنید، اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک کند نتایج کارتان را بهبود دهید. در اکتشافات خود حقیقت‌ها را یافته و مهارت‌تان را ارائه دهید و تا آن‌جایی که می‌توانید خلاق‌تر باشید.
 8) نگرش خود را توسعه دهید.
نگرش شما قابل کنترل است، ترس خود را تسخیر کنید. اعتقاداتی که منجر به محدودیت‌های شما می‌شوند تغییر دهید. عادات فکری خود را کنترل کنید، اعتماد به نفس داشته باشید . تصمیم‌هایی را که می‌گیرید به دقت بررسی کنید و پس از آن مشاهده خواهید کرد که به شخصیتی که می‌خواهید دست پیدا کرده‌اید.
نوشته علی مجد
منبع:iBazaryabi.com

سطوح رهبری سازمان

 https://sites.google.com/site/sadeghfar2/leadership.bmp

موضوع رهبری سازمان معمولا در سه سطح رهبری بر خود، رهبری بر دیگران و رهبری بر کسب و کار تعریف می‌شود. در رهبری بر خود یک مدیر باید بداند چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه خودش را مدیریت کند، رهبری بردیگران استفاده از الگوها و تقویت شایستگی‌هایی است که در انگیزش و همراهی افراد موثر است و رهبری بر کسب و کار منجر به شکل‌دهی تحولات سازمانی می‌شود.
بر اساس تحقیقات موسسه گالوپ بر روی رهبران سازمانی، چهار سبک و دامنه رهبری برای افراد تعیین شده که ناشی از خصلت‌ها و ویژگی‌های شخصی هرکدام از ما می‌تواند باشد.
آگاهی از سبک‌‌های رهبری کمک می‌کند تا شما بدانید بیشتر در هدایت کردن افراد چه رویکردی دارید، چگونه با مسائل روبرو می‌شوید و بیشتر چه نقشی را در سازمان مناسب است که برعهده بگیرید. این چهار سبک شامل رهبران اجرایی، رهبران اثرگذار، رهبران ارتباطی و رهبران استراتژیک است.
رهبران اجرایی
این گروه از رهبران سازمانی می‌دانند که چطور به نتایج دست پیدا کنند. آنها می‌دانند که چطور راه‌کارها را پیاده‌سازی کنند و می‌توانند برای دستیابی به نتایج به‌شکلی خستگی ناپذیر کار کنند. این گروه به‌خوبی می‌توانند ایده‌ها را دریافت کنند و آنها را به نتیجه تبدیل نمایند. معمولا این گروه می‌توانند به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند، قدرت تمرکز بالایی دارند، منظم و مسئولیت‌پذیر هستند و به شفاف بودن اهداف پایبند می‌باشند.
رهبران اثرگذار
این گروه از رهبران معمولا افرادی هستند که می‌توانند مخاطبان و دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشند. آنها می‌توانند به‌خوبی ایده‌های کاری را در تیم و خارج از تیم برای مخاطبان بیرونی جاری کنند. سخنورهای خوبی هستند و به نمایش کارشان اهمیت بالایی می‌دهند. دامنه روابط این نوع از رهبران معمولا گسترده است. فرمانده‌های خوبی هستند، در رقابت معمولا بازنده نمی‌شوند، کیفیت‌گرا هستند و به‌خوبی می‌توانند قابلیت‌های خود و افراد را ببینند. این گروه، رهبرانی هستند که معمولا بسیار زیاد اعضای تیم خود را ستایش می‌کنند.
رهبران ارتباطی
این گروه از رهبران روابط تیم‌ها را به‌خوبی مدیریت می‌‌کنند و معمولا می‌توانند همبستگی بالایی در تیم‌ها ایجاد کنند. آنها به‌خوبی افراد را کنار هم قرار می‌دهند و اعتمادسازی می‌کنند. به رشد تک‌تک افراد در تیم اهمیت می‌دهند، به‌خوبی همدلی می‌کنند، می‌توانند تعادل مناسبی را تیم‌ها ایجاد کنند، مثبت‌نگر هستند و در مقابل شرایط پیچیده منعطف. این گروه از رهبران قابلیت مرشدی و مربی‌گری خوبی دارند. برقراری روابط موثر با اعضای تیم یا سازمان رویکرد آنها برای پیشبرد کارهاست.
رهبران استراتژیک
این گروه از رهبران نگاهی به آینده دارند. آنها می‌توانند با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات به اعضای تیم کمک کنند تا همواره تصمیم‌های بهتر و موثرتری بگیرند. این رهبران در طرح برنامه‌های کلی و سیاست‌گذاری‌های سازمان بسیار موفقند و می‌توانند برنامه‌ریزی خوبی برای برنامه‌های آینده‌ی سازمان داشته باشند. معمولا ایده‌پردازهای خوبی هستند، تحلیل‌گرند، روند‌های اتفاقات گذشته‌ی سازمان را به‌خوبی کشف می‌کنند، قدرت یادگیری و حل مسئله‌ی بالایی دارند.
کدام سبک رهبری برای چه نقشی از سازمان مناسب است؟
شاید بعد از دانستن سبک‌های رهبری مهمترین سوالی که باید به آن پاسخ داد اینست که چه‌کسی در چه نقشی فعالیت کند. شاید جواب این پرسش در تحقیقات علمی چندان شفاف و مشخص نشده باشد که طبیعی است. به این‌دلیل که معمولا پیچیدگی‌های شخصیتی انسان را نمی‌توان در قانون‌های تغییر ناپذیر تعریف کرد. اما به‌تجربه می‌توانم بگویم که معمولا کدام سبک رهبری برای چه نقش‌های سازمانی مناسب است.
رهبران اجرایی معمولا در فعالیت‌های عملیاتی سازمان، در خطوط تولید، استقرار سیستم‌ها و راهبری پروژه‌ها می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.
رهبران اثرگذار شاید بیشتر مناسب نقش‌هایی مثل بازاریابی، فروش، امور مشتریان و روابط عمومی باشند. جایی‌که قرار است نمایش بیرونی شرکت به بهترین شکل ارائه گردد.
رهبران ارتباطی در نقش‌هایی مثل امور مشتریان، روابط عمومی و منابع انسانی می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند.
رهبران استراتژیک مشخصا می‌توانند در سطح ارشد سازمان و در برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌های کلی فعالیت کنند.
باید توجه داشت که موارد نوشته شده صرفا مثال است و من در نمونه‌های مختلفی با این موضوع روبرو شده‌ام که رهبران استراتژیک در پست‌های دیگری هم بوده‌اند. مثلا اگر یک رهبر استراتژیک مسئولیت تولید یک مجموعه را برعهده داشته باشد، نگاهش بیشتر کلی است و به طراحی محصولات و شناسایی نیازهای آینده توجه می‌کند. یا یک رهبری ارتباطی در نقش فروش می‌تواند روابط محکمی با مشتریان برقرار کند.

نگارنده: امیر مهرانی
منبع :http://thecoach.ir/leadership/

هنگام توسعه‌ی برند چه مواردی را در نظر بگیریم؟

برای این‌که نام برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارد باید از ابزارهای مختلفی مثل تبلیغات،خلاقیت، نوآوری و غیره استفاده کنید. با توسعه‌ی برند خود مشتریان وفادار به دست خواهید آورد. در ادامه مواردی که هنگام توسعه‌ی برند باید در نظر بگیرید آورده شده است. شما سعی در جذب چه نوع مشتریانی دارید؟ شناسایی بازار هدف به دلایل زیادی حائز اهمیت است، شناسایی این بازارها باعث می‌شود بر روی تلاش‌های بازاریابی متمرکز شده و از پراکنده‌نگری در بازارهای متعدد جلوگیری شود. گرافیک‌های مرسوم، مد روز و موسیقی ممکن است مصرف‌کننده‌های جوان را جذب کند اما این نوع تبلیغات ممکن است مشتریان بالغ را ناراضی کند، بنابراین در ابتدا بازار هدف خود را تعیین کنید سپس براساس منافع مشتریان بالقوه‌ی خود عمل کنید.
  فونت و رنگ مناسب و ساده برای لوگوی شرکت خود انتخاب کنید. انتخاب گرافیک در مورد کسب‌وکار شما چیزهای بسیاری می‌گوید و در ایجاد برند منحصر به فردتان کمک می‌کند. سادگی طراحی و ارسال پیام به مخاطب از طریق لوگو باعث می شود که نام یک برند بیشتر در ذهن مخاطب ثبت شود. بسیاری از برندهای مشهور مانند نایک از طراحی ساده استفاده می کنند تا مخاطبان راحت تر آن را به خاطر بسپارند. رنگ‌ها نیز نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک برند دارند. شرکت اپل گفته است: رنگ‌ها احساسات را بیان می‌کنند و به مخاطب پیامی را می‌فرستند و نشان‌دهنده‌ی ماهیت و شخصیت برند هستند.
  تحریک بصری به شما کمک خواهد کرد تا مشتریان بیشتر شما را به خاطر داشته باشند. با استفاده از یک فرد به رسمیت شناخته شده توجه افراد را بیشتر به خود جلب کنید. استفاده از هنرمندان راه اثبات‌شده‌ای برای توسعه‌ی یک برند است. مردم معمولا به هنرمندان علاقه‌مندان هستند و دوست دارند مانند آن‌ها باشند. تاکنون هنرمندان بسیاری در توسعه‌ی برندها نقش داشته‌اند. به عنوان مثال فروش hanes بسیار گسترش پیدا کرد وقتی از مایکل جردن برای آگهی‌های تبلیغاتی‌اش استفاده کرد. کسب‌وکارهای کوچک معمولا نمی‌توانند یک هنرمند مشهور مانند مایکل جردن را استخدام کنند اما راه‌های بسیاری برای جذب مشتریان و ایجاد هویت برای کسب‌وکار شما وجود دارد. مهم این است که شخصیت خود را شکل دهید. اگر بودجه‌ی کافی دارید حتی می‌توانید یک حرفه‌ای را برای استفاده در تبلیغات خود استخدام کنید.
  توسعه‌ی یک برند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. نام برند خود را از نظر قانونی ثبت کنید و بدین طریق از نام شرکت و برند خود حفاظت کنید. ثبت یک علامت تجاری برای شرکت مزایای زیادی دارد و به برند رسمیت می‌بخشد.
  برای ماندگار شدن اثر برند در ذهن مشتریان تبلیغات خلاق نقش بسیار مهمی دارند. وقتی به صورت مداوم از یک نوع تبلیغات یکسان استفاده شود خسته‌کننده می‌شود و معمولا اثر آن‌ها کم می‌شود. تبلیغات خلاق فرصتی است که به وسیله‌ی آن برند خود را توسعه دهید.

اتحادیه لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه )

 

 

 

هفت مرحله‌ی چرخه‌ی فروش

 یکی از رموز موفقیت در هر صنعتی دنبال کردن کسانی است که قبل از شما به موفقیت رسیده‌اند. این امر به ویژه در صنعت فروش صدق می‌کند. این 7 مرحله باید در هر چرخه‌ی فروش وجود داشته باشد.
 این مرحله ممکن است آسان به نظر برسد اما پس از بررسی‌های دقیق پیچیده‌تر می‌شود. شما باید مشتریان اصلی را از مشتریان احتمالی خود جدا کنید. برایان تریسی پیشنهاد می‌کند که به دنبال چند گروه باشید. اول گروه مشتریانی که مشکلی دارند و شما یا محصول‌تان می‌توانید آن را حل کنید. دوم گروهی که نیازهایی دارند که هنوز شناسایی یا کشف نشده‌اند. سوم کسانی که هدفی دارند که محصول یا خدمات شما می‌تواند در راستای انجام آن به آن‌ها کمک کند. فرآیند پیدا کردن مشتریان جدید می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. این‌که شما این کار را به روش سنتی، با تلفن، پست الکترونیک یا هر روش دیگری انجام دهید مهم نیست آن چیزی که اهمیت دارد این است که این مرحله را به عنوان یک گام مهم در فروش انجام دهید.
  اگر مردم شما را دوست داشته باشند، آن‌ها حتما یک راه برای خرید از کسب‌وکار شما پیدا خواهند کرد و اگر از شما خوششان نیاید درست برعکس دلایلی برای خرید نکردن از شما پیدا خواهند کرد. پس از اینکه اولین مرحله را انجام دادید بایستید و اعتماد ایجاد کنید. ایجاد اعتماد در چرخه‌ی فروش راه را برای بقیه‌ی مراحل هموار می‌کند. اگر مشتریان به شما اعتماد نداشته باشند فروش شما محکوم به فنا خواهد بود و یا موانع متعددی در راه شما خواهد بود. هنگامی که فردی که به پیشنهادات شما گوش می‌دهد، احساس راحتی با شما داشته باشد و شما را دوست خود بداند در مقابل پیشنهادات شما عاقلانه برخورد می‌کند و سعی برای مقاومت در برابر شما نخواهد داشت.
  برخی از نیازها آشکار هستند اما برخی از آن‌ها نیاز دارند که کشف شوند. شما می‌توانید نیازهای بیشتری را شناسایی کنید که توسط محصولات شما می‌توانند رفع شوند. تکنیک‌ها و روش‌های بسیاری وجود دارند که شما را در کشف دقیق نیازهای مشتری یاری می‌دهند. بهتر است شانس خود را برای افزایش فروش امتحان کنید.
  تهیه و داشتن اهداف روشن از مهم‌ترین بخش‌های ارائه‌ی موثر است. شما باید قادر باشید ایده‌های خود را به طور موثر و حرفه‌ای به گروه هدف خود ارائه کنید. یک ارائه‌ی موثر نیاز به یک شروع، میانه و پایان دارد. شروع این ارائه می‌تواند یک نمای کلی از شرکت شما باشد. تمرکز بر چگونگی ایجاد کسب‌وکار و تجارب می‌تواند تاثیر مثبتی بر مشتری ایجاد کند. در میانه ارائه بحث در مورد نیازهای شناخته شده و ارائه‌ی راه‌حل‌های کلی کار جالبی است و در پایان بهتر است در مورد ویژگی‌های راه‌حل ها و این‌‌که چگونه این راه‌حل‌ها بهترین پاسخ به نیازها هستند صحبت شود. معلوم است که هر ارائه باید از دیگری متفاوت باشد اما یک مسیر مشابه را باید دنبال کنند.
  نودونه درصد چرخه‌ی فروش شما با غلبه بر ایراداتی که مردم به شما می‌گیرند کامل خواهد شد. در دنیای واقعی فروش پر از اعترض‌ها است و تنها راه برای به انجام رساندن فروش غلبه‌ی موثر بر اعتراض‌ها است. یاد بگیرید که برای غلبه بر مخالفت‌ها چه کاری را باید انجام دهید. سعی کنید ایرادات را دسته‌بندی و از هم جدا کنید. نظرات مردان، پسران، زنان و دختران را از هم جدا کنید و به صورتی متفاوت با آن‌ها مواجه شوید. اگر شما مراحل قبل از جمله ساخت روابط دوستانه را به خوبی انجام داده باشید در این مرحله با حداقل اعتراضات مواجه خواهید شد.
  در حالی که غیرحرفه‌ای‌ها فکر می‌کنند که انجام فروش تنها کاری است که حرفه‌ای های فروش انجام می‌دهند اما انجام فروش تنها یک گام از چرخه‌ی فروش بسیار طولانی است. در حالی‌که این گام مهم‌ترین گام در چرخه فروش است اما انجام موفقیت‌آمیز آن به تکمیل و انجام مراحل قبلی بستگی دارد. صدها تکنیک، راهنمایی و ترفند برای انجام این مرحله وجود دارد، اما تنها نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که این مرحله یک رویداد فروش نیست بلکه یک فرآیند در این چرخه است.
  اگر شما این شش مرحله‌ی مهم را دنبال کردید، قبل از این‌که چرخه فروش بعدی را شروع کنید چند کار مهم باید انجام دهید. هنگامی که یک مراجعه دریافت کردید به سرعت وظایف خود را در اسرع وقت انجام دهید و با ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای استثنایی مشتریان خود را برای همیشه حفظ کنید.

اتحادیه لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه)

نگاهی به عکاسی با لنز بازاریابی

عکاسی هنر متوقف کردن زمان است و این روزها با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه همه افراد لذت این هنر را تجربه کرده اند، اما کسی که عکاسی را به عنوان شغل خود انتخاب می کند فقط دانستن تکنیک های عکاسی کافی نیست، یک عکاس برای موفقیت شغلی نیاز به دانستن بعضی تکنیک های بازاریابی دارد تا بتواند هنرش را بهتر بفروشد.
در این نوشته سعی می کنیم توصیه هایی عملی و کاربردی برای دوستان عکاس ارائه کنیم. این توصیه ها هم برای عکاسانی که آتلیه و دفتر ثابتی دارند و هم برای عکاسان فریلنسر و آزادکار میتواند مفید باشد.

1)اگر برای یک مراسم عکاسی می کنید، حاشیه های مراسم را فراموش نکنید، عکس‌های حاشیه ای بگیرید و در موقع مناسب از آنها برای سورپرایز کردن صاحب مراسم استفاده کنید.
2)به مشتریان قبلی خودتخفیف دهید، با اینکار اجازه میدهید در مورد شما با اطرافیانشان صحبت کنند.
3)در مراسم و رویدادها سعی کنید از چهره های خندان عکس بگیرید.
4)بعد از پایان کار با مشتری برای آنها کارت تشکر به همراه یک عکس ویژه بفرستید.
5)اگر عکاس های دیگر فایل خروجی عکس را در اختیار مشتری نمیگذارند شما اینکار را بکنید، البته عکس های با کیفیت پایین تر به همراه واترمارک نام تجاری خود، شاید مشتریانتان آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
6)هدیه‌ های کوچک ولی به یاد ماندنی به مشتریانتان بدهید، اینکار بخصوص برای آتلیه میتواند بسیار مفید باشد.
7) مشخصات فردی مشتریانتان را یادداشت کنید و آنها را در سالگردهای ویژه با هدایای کوچک سورپرایز کنید، این سورپرایز می تواند ارسال یک عکس قبلی با ویرایش کمی متفاوت تر باشد.
8) حتما یک وب سایت داشته باشید و آن را همیشه به روز نگاه دارید.
9) در مورد عکاسی محتوای ناب تولید کنید
10) شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید، فیس بوک و اینستاگرام بهترین محیط برای فعالیت عکاسان هستند.
11) برای موسسات خیریه رایگان عکاسی کنید.
12) در مورد عکس های عکاسان آماتور نظر بدهید و آنها را راهنمایی کنید.
13) به مشتریانتان چند نکته کوچک عکاسی با گوشی همراه را یاد بدهید.
14)چند عکس تزئینی مانند عکس مناظر زیبا را به مراکزی مانند مطب پزشکان یا سالن های زیبایی هدیه بدهید، نام خود یا برندتان را زیر هر عکس به صورت کوچک چاپ کنید.
15)در مورد پروژه های عکاسی خودتان در یک وبلاگ شخصی خاطره بنویسید.
16)هیچ عکس بی کیفیتی را تحویل مشتری ندهید.
17)همیشه دوربینتان همراهتان باشد، حتی اگر قصد عکاسی ندارید.
18)کارت ویزیت همیشه در جیبتان داشته باشید.
19)اگر وب سایت دارید تکنیک های SEO را یاد بگیرید و یا با یک متخصص مشورت کنید.
20)خجالتی نباشید و در مورد خودتان همه جا صحبت کنید.
21)در مورد تاثیر عکس خوب در بازاریابی و تبلیغات مطالعه کنید و با مدیران کسب وکارها در این باره به گفتگو بنشینید.
22)مشخصات خود را در جوامع مختلف هنری ثبت کنید.
23)هیچ نمایشگاه عکاسی را از دست ندهید، به همه نمایشگاه ها سر بزنید و با عکاسان مختلف در مورد عکس هایشان گفتگو کنید.
24)به دوستان نزدیک خودتان کوپنهای تخفیف بدهید و از آنها بخواهید آنها را به دوستان خود بدهند.
25)همیشه در دسترس باشید.
26)علاوه بر سفارش مشتری، یک نسخه رایگان به عنوان هدیه به او بدهید.
27)برای کسب وکارهای بزرگ رایگان عکاسی کنید و هنر خود را به آنها نشان دهید.
28)از اخبار شهر با خبر باشید، رویدادهای خبری را از دست ندهید.
29)از چهره های مشهور عکاسی کنید، پرتره های هنری بگیرید و آلبوم پرتره برای خود بسازید.
30)با یک خبرگزاری همکاری رایگان کنید.
31)در تحویل عکس ها به مشتریان بدقول نباشید.
32)در همه مسابقات عکاسی شرکت کنید.
33)در شبکه های اجتماعی مخصوص عکاسان عضو شوید.
34)عکس های خود را برای عکاسان مشهور خارجی یا ایرانی بفرستید نظر آنها را بخواهید.
35)در هر موقعیتی که به دیگران آموزش عکاسی دهید.
36)یک سبک ویژه برای خود داشته باشید.

اتحادیه لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه ) تهران

نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

 هیچ شرکتی بدون نظارت بر کارایی تبلیغات نمی‌تواند به زنده بودن و باقی ماندن در فضای رقابتی دنیا امیدوار بماند. تعادل سرمایه‌ها و هزینه‌ها همواه تحت نرخ مشخصی امکان پذیر است که به آن، نرخ بازگشت سرمایه یا Rate Of investment می‌گوییم.
نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری رایج‌ترین نسبت سودآوری است که با تقسیم سود حاصل بر هزینه‌های سرمایه‌گذاری محاسبه می‌شود و به عنوان یک درصد یا نسبت بیان می‌شود.
این نرخ معیاری است که سودآوری یک شرکت را محاسبه می‌کند، هر چه این شاخص یا نرخ بیشتر باشد شرکت توانسته از سرمایه‌اش بهتر استفاده کند و سودآوری خوبی داشته است.