پیش‌بینی‌های بازاریابی برای سال آینده

جهان بازاریابی بسیار چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز است، اغلب یک شبه تغییر می‌کند و با اگر کمی تعلل کنید ممکن است برای همیشه عقب بیفتید، لذا بازاریابان هوشمند باید جلوتر از واقعیت‌ها حرکت کنند و از پیش‌بینی‌های آینده آگاه شوند. این رویکرد به آن‌ها کمک خواهد که به موفقیت کسب‌وکارشان ادامه دهند.
در ادامه این مطلب برخی از پیش‌بینی‌های بازاریابی که در سال آینده مورد انتظار است بیان می‌شود: هدف قرار دادن محتوا، نه فقط تبلیغات
انجام تبلیغات در حال حاضر در بین برندها و تبلیغ‌کنندگان بسیار رایج است، در سال آینده خواهیم دید که برای بهینه‌سازی تجربه کاربران بیشتر محتوا هدف قرار می‌گیرد. محتوایی که شخصی‌سازی شده و دارای ارزش باشد.
بهینه‌سازی قابلیت‌های وابسته به تلفن همراه
استفاده از تلفن همراه در حال حاضر همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، در سال گذشته تلفن‌همراه و تبلت‌ها از کامپیوترهای رومیزی سبقت گرفتند. بنابراین همه به یک استراتژی بازاریابی موبایل نیاز دارند، اما نرخ تبدیل در گوشی‌های تلفن همراه به میزان قابل توجهی پائین است، بسیاری از مرورگرهای تلفن همراه کوکی‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند و فناوری‌های بسیاری هست که هنوز به وجود نیامده‌اند. انتظار می‌رود در سال آینده این موارد بهبود پیدا کنند.
بازاریابی محتوا نیاز به اندازه‌گیری تاثیر ROI خواهد داشت.
در حال حاضر، بسترهای محبوب و بانفوذ بسیاری برای بازاریابی محتوا وجود دارد و معیارهای مختلفی برای اندازه‌گیری موفقیت تاثیر این کمپین‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ از جمله ریتوئیت، لایک، بازدید صفحه و سایر متریک‌های استاندارد.
در سال جدید ابزارهای پیچیده‌ای برای اندازه‌گیری تاثیر کمپین‌های بازاریابی محتوا ایجاد خواهد شدو شرکت‌های تکنولوژی شروع به ارائه‌ی ابزارهایی برای اندازه‌گیری این تاثیر خواهند کرد.
لینک‌های مهمان موثر نخواهد بود
اگر شما با سئو آشنا باشید، احتمالا از پست مهمان برای ایجاد لینک استفاده می‌کنید چرا؟ برای ‌این‎که آن‌ها بسیار خوب کار می‌کنند. اما موتورهای جستجو احتمالا در سال آینده آپدیت خواهند شد و بسیاری از این لینک‌ها بی‌ارزش خواهند شد. لزوما شما توسط موتورهای جستجو جریمه نخواهید شد، اما هم‌چنین این لینک‌ها هیچ کمکی به افزایش رتبه شما نخواهد کرد.
سئو سخت تر خواهد شد
به یاد داشته باشید که الگوریتم پاندا و پنگوئن گوگل چطور صنعت SEO سال پیش را تکان دادند؟ گوگل امسال بروزرسانی‌های بیشتری خواهد داشت و مطمئنا این بروز رسانی‌ها دستکاری لیست جستجو را سخت‌تر خواهد کرد و این بدین معنی است که شما باید روی ایجاد محصول و یا خدمت بهتر تمرکز کنیدو محتوای سایت خود را بهبود دهید.
رسانه‌های اجتماعی به سنگ‌بنای وبلاگ‌نویسی تبدیل خواهند شد.
آیا می‌توانید حدس بزنید که چرا بعضی از وب‌سایت‌ها محبوب‌تر از دیگران هستند؟ مطمئنا محتوا بخشی از این تفاوت را منجر می‌شود، اما قسمت دیگر مربوط به حساب رسانه‌های اجتماعی است. ساخت حساب رسانه‌های اجتماعی و ارزش بیشتر در آن منجر به محبوبیت بیشتر شما خواهد شد.
مردم به دنبال برند شخصی خود خواهند بود
این بسیار نادر است که افراد روی برندهای شخصی خود تمرکز کنند، اما ثابت شده است که آن یک ROI مثبت برای کسب‌وکار ایجاد می‌کند. اگر برندینگ شخصی شما قوی باشد در نهایت کسب‌وکار شما درآمد بیشتری خواهد داشت .

کشف حفره‌ها در بازار

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند در میدان رقابت باقی بماند، باید تازه بماند. این تازه ماندن به معنی به روز رسانی پیوسته محصولات و خدمات، ایجاد بازارهای جدید و یا شکل دادن یک پیشنهاد از پایه است. Simon Wicks در این مطلب نگاهی انداخته است به اینکه چگونه می توانید از فرصت ها برای نوآوری استفاده کنید.
نوآوری در قلب هر ایده تجاری موفقی قرار گرفته است ولی صرف تازه بودن مفهوم چندانی در دنیای پرسرعت تجارت امروزی ندارد و به زودی کهنه خواهد شد. رقبا فرصت رشد را به محصول شما نخواهند داد و از طرفی تقاضا و انتظارات مشتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر با روند بازار همراه نباشید، بقیه این کار را خواهند کرد.
warns John Fitzgeraldمی گوید: اگر حواستان به افتخاراتی که کسب کرده اید پرت شده باشد، در حال از دست دادن مشتریان تان هستید. شما توانایی داشتان یک محصول یا خدمات خوب را دارید، ولی مشتریان انتظارات جدیدی دارند و از طرفی نیز رقبا محصولات جدیدی عرضه می کنند. شرکت های خوب آن هایی هستند که بر روی چیزهایی که در اطرف شان در حال تغییر است، نظارت کامل داشته باشند.
 به مشتریان خود گوش کنید
هر کسب و کار کوچکی نیاز دارد که به رگ خواب مشتریان و آنچه که مد شده است توجه کند. مشتریان به چه چیز فکر می کنند؟ آیا به تغییر فکر می کنند؟ اگر مشتریان شما در حال ترک شما هستند، از خواب بیدار شوید و ببینید کجا می روند و چه می خواهند؟! نگذارید که روزها یکی یکی سپری شوند. همین الان تلفن را بردارید و یا صفحه ایمیل تان را باز کنید. سعی کنید در ابتدا با مشتری هایی صحبت کنید که افراد مورد علاقه تان نیستند.
 حواس تان به رقبا باشد
دانشی که از رقبا به دست میاورید کمک می کند که حفره هایی که در پیشنهاد خود دارید را بشناسید. همچنین شناخت ضعف های رقیب باعث می شود که حفره های موجود در کسب و کار آن ها را هم بشناسید و نیازهای موجود در بازار را پر رنگ تر کنید. میتوانید به شکلی مخفی از آن ها خرید کنید تا به این موضوع پی ببرید ولی راهکار بهتر این است که از خود مشتری ها در این باره بپرسید. آنها بهترین منبع برای تامین این اطلاعات هستند. از آن ها بپرسید : این چیست که باعث می شود محصول رقیب را ترجیح بدهید؟
 قوانین جدید کسب و کارها را به سمت و سویی جدید هدایت می کند و ممکن است برای آن ها بازارهای جدیدی معرفی کند. قوانین بانکی و قوانین جدید کشور خود را پیگیری کنید. آن قدرها هم همیشه بی اهمیت نیستند. هر روز که می گذرد بانک ها و موسسات دولتی مسائل بیشتری را راجع به تجربه کاربری و همچنین ارتقا تجربه مشتری میاموزند و در نهایت قوانین جدیدی به شکلی خصوصی و عمومی ممکن است وضع شود که موقعیت های جدیدی را برای کسب و کار ایجاد کند.
{jcomments on}

صرفه جویی در بودجه بازاریابی

بیشتر کسب و کار های کوچک بودجه بازاریابی متوسطی دارند که به این معنی است که باید با حساب و کتاب دقیق خرج شود. ده روش در اینجا گفته می شود که می توان به کمک آن ها از بودجه بازاریابی کوچک نتایج بزرگ گرفت.