ایده هایی برای تولید خبر از شرکت و یا سازمان شما: ۷۱ سوژه خبرساز

 با ایده هایی که در این مقاله می خوانید، میتوانید با توجه به روند فعالیت های روزمره، هفتگی، ماهیانه و یا سالیانه خود، سوژه هایی خبرساز را شناسایی و ردیابی کنید و با بهره برداری از این مفاهیم، یک جریان خبری و روابط عمومی موثر پیرامون شرکت یا برند و فعالیت خود ایجاد نمایید.
 
براساس الگوهای موسسات پرس ریلیز جهانی و براساس شاخص های بومی و عملکردی شرکت های ایرانی اقدام به تهیه و تدوین تعدادی از آیتم های خبرساز برای کسب وکارها نموده که می تواند وسیله موثری برای ایجاد ارتباط موثر رسانه ای باشد، کرده ایم.
شرکت ها و کسب و کارهای مختلف میتوانند با توجه به تقویم سالیانه فعالیت های خود، از جمله رویدادها، موفقیتها، مناسبات و فرایند های کاری خود، بصورت هدفمند و مستمر اخباری از فعالیت هایشان را برای انتشار در سایت رسمی شرکت، یا انتشار در خبرگزاری ها و نشریات، تولید کنند.
یافتن سوژه های مناسب برای تولید اخبار شرکت، فرایندی است که در وهله اول ماهیتی انتزاعی و ذهنی دارد اما با برنامه ریزی و به کمک تدوین یک تقویم کامل سالیانه از رویدادهای پیدا و پنهان شرکت میتوان به منبع قابل ملاحظه ای از سوژه های قابل انتشار دست یافت.یافتن سوژه های مناسب برای تولید اخبار شرکت، فرایندی است که در وهله اول ماهیتی انتزاعی و ذهنی دارد اما با برنامه ریزی و به کمک تدوین یک تقویم کامل سالیانه از رویدادهای پیدا و پنهان شرکت می توان به منبع قابل ملاحظه ای از سوژه های قابل انتشار دست یافت.
در ادامه، تعدادی از آیتم های قابل ملاحظه ای که مدیران یک کسب و کار می توانند با اتکا به آن ها پیرامون خود جریان خبری ایجاد کنند، گردآوری کرده و ضمن بومی سازی آن، در اختیار شما قرار داده ایم.
بدیهی است بعد از مرحله شناخت سوژه خبری و در کنار تدوین تقویم سالیانه رویدادها، وارد مرحله گردآوری اطلاعات جزئی تر، آنالیز محتوا و در نهایت تهیه و تنظیم محتوا بر اساس اشکال مختلف خبری، خواهیم شد که فرایندی کاملا تخصصی است .
برخی ایده ها و آیتم های تولید خبر برای شرکت ها در زیر لیست شده اند:
1-   تولید محتوا برای تبیین اهداف شرکت، راهبردها و و برنامه های آن به صورت مستمر
2-   اطلاع رسانی در باره سایت جدید یا ارتقای سایت فعلی و قابلیت های موجود در سایت و سایر ابزارهای ارتباطی شرکت.
3-   اعلام خبر تاسیس یک شرکت جدید به عنوان زیر مجموعه با تحولی از این دست.
4-   اطلاع رسانی در باره رسیدن به اهداف خاص و از پیش تعیین شده شرکت.
5-   اطلاع رسانی درباره اهداف آتی و چشم انداز های پیش روی شرکت از طریق تولید محتوا و نوشتن یادداشت و مقاله و انتشار آن در رسانه های ارتباطی
6-    انتشار اخبار درباره سالگرد تولد و شروع به کار شرکت در یک پروسه که شامل پیش، هنگام و پس از رویداد خواهد بود.
7-   اطلاع رسانی در باره تاسیس دفتر جدید یا تغییر در مکان شرکت یا بهینه سازی دفتر یا یکی از دفاتر و بخش های آن
8-   اعلام خبر همکاری استراتژیک با شرکتی دیگر و تشریح ابعاد مختلف و دستاوردهای محتمل این همکاری در قالب یک پروژه تولید محتوا
9-   اعلام خبر تغییرات پیش رو و یا در دست انجام تیم مدیریتی اعم از تغییرات جزئی و کلی
10-  تغییرات در مالکیت شرکت و یا سهام آن می تواند سوژه خوبی برای اطلاع رسانی همراه با تحیلی های استراتژیک در باره کلیات و اهداف شرکت باشد.
11-  تغییر ساختار شرکت در قالب یک پروژه تولید محتوا می تواند به صورت مفصل به اطلاع مخاطبان و مشتریان رسانیده  شود.
12-  فروش مناسبتی و فروش در جشنواره ها و مناسبت های مختلف از جمله تعطیلات بهانه خوبی برای ارتباط با مخاطبان است
13-  تقریبا تمام کسب و  کارها با مساله محیط زیست مرتب هستند. اعلام برنامه های محیط زیستی شرکت می تواند زمینه های خوبی برای تولید وانتشار مطالب متنوع باشد.
14- اعلام برنامه های مسئولیت های اجتماعی شرکت در قالب یک کمپین اطلاع رسانی مفصل
15-  اعلام برنامه  های مالی و دستاوردها و درآمد های شرکت در یک پروسه سه ماهه
16- اطلاع رسانی در باره جذب سرمایه گذار جدید برای شرکت
17-  اعلام سیاست های فروش جدید، مثل تغییر در پروسه تحویل کالا و یا توزیع آن یا تغیراتی در جدول یا قیمت ها
18-  اعلام تولید محصول جدید و یا ارائه خدمات تازه از سوی شرکت
19-  اعلام تغییر در مکانیزم های فروش مثل تغییر در بسته بندی و… طرحی آرم و لوگوی جدید و …
20-   اعلام تخفیف های موردی و یا فصلی اطلاع رسانی در باره زمان بندی آن ها.
21-  اعلام نحوه و زمان حضور در جشنواره های فروش فصلی یا مناسبتی
22-   اعلام خبر شرکت در مسابقات و قرعه کشی های مختلف اعم از داخل شرکت، خارج از شرکت یا فراگیر و بین المللی
23-  اعلام کاربردهادی جدید محصولات فعلی و اطلاع رسانی در باره آن ها
24-  اعلام برنامه های ترویجی جدید مثل جوایز ویژه برای فروشندگان  و توزیع کنندگان کالاها و سرویس دهندگان
25-   اعلام برنامه های پیشنهادات رایگان و یا سمپل های ارائه شده از سوی شرکت به مناسبت های مختلف
26-   اعلام نتایج تحقیقات و مطالعات بازار و انتشار نظر سنجی ها و نتایج آمارگیری های مختلف
27-  انتشار نکات آموزشی جدید در مورد محصولات و یا خدمات شرکت
28-  تولید و ارائه محتوا درباره روندها  جدید بازار و اثرات آن بر مشتریان
29-  اعلام خبر برنده شدن یک جایزه از سوی شرکت یا تعلق جایزه به یکی از محصولات آن
30- اعلام خبر دریافت یک استاندارد یا گواهی نامه خاص
31- اعلام خبر دست یابی به یک هدف خاص در برنامه های پیش روی شرکت
32- اطلاع رسانی درباره موارد و برنامه های آموزشی رایگان شرکت مانند کتاب و مجله و مقالات
33- اعلام برنامه سخنرانی یکی از مدیران شرکت در یک مناسبت و رویداد خاص
34- اعلام داستان موفقیت شرکت در دست یابی به هدفی خاص و یا رسیدن به یک مرحله تازه از روند کاری
35- پیش بینی وضعیت بازار در خصوص صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند
36- اعلام رویداد های آموزشی شرکت مثل سمینار و کارگاه و ورک شاپ های مختلف
37- روشنگری در باره تکنولوِژی و زیرساخت های جدید به کار گرفته شده در شرکت
38-  نوشتن مقاله های تحلیلی  در باره یک سوژه مهم در صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند یا مقالاتی برای روشنگری های لازم.
39-  نشان دادن موارد تقلب و اجناس قلابی و سوء استفاده هایی از این دست که ممکن است توسط دیگران اتفاق افتد
40-  ارائه راهنمای خرید برای مشتریان در رویدادها و مناسبت های خاص مثل روز مادر و … مثلا دادن ایده در زمینه خرید و دادن هدیه در روز مادر
41-  اعلام خبر نشست های مهم در جریان رویداد های شرکت
42-  اعلام خبر عقد قرار داد با یک مشتری یا تعدادی از مشتریان مهم
43-  نوشتن داستان موفقیت یک مشتری از طریق شرکت
44-  اعلام رسیدن به هدف جذب تعداد خاصی از مشتری مثل صدمین، پانصدمین، هزارمین مشتری
45-  گزارشی از برگزاری موفق یک رویداد مرتبط با فعالیت های شرکت
46-   حضور در یک نمایشگاه تجاری و بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهایی که از حضور در این نمایشگاه برای شرکت به دست آمده است.
47-  اسپانسری و حمایت از یک رویداد خاص
48- اعلام خبر برگزاری یک رویداد در یک مناسبت خاص
49-  بازنگری در ساختار و ساز وکار اداره شرکت و معرفی قوانین و مقررات جدید
50- نتایج دعاوی حقوقی شرکت که در رسانه ها درز کرده و اعلام جوابیه به رسانه ها و روشنگری در این باره و ارسال جوابیه به رسانه ها و روشنگری در این باره.
51- خبر تایید محصول و یا خدمات شرکت توسط یک شخص معروف مثلا استفاده از سوی یک بازیگر یا یکی از چهره های معروف هنری و اجتماعی
52- تغییرات در لوگو و هویت بصری شرکت و توضیح در باره ماهیت این تغییرات و ابعاد این تحولات
53- تهیه و انتشار گزارش هایی در باره فعالیت های خیرخواهانه شرکت
54- خبر حمایت شرکت از یک رویداد ورزشی و یا فرهنگی
55- خبر فعالیت داوطلبانه پرسنل شرکت در یک رویداد فرهنگی و اجتماعی
56- اعلام خبر عقد قرار دادهای جدید با مشتریان تازه
57-  شروع به کار یا گزارشی از پیشرفت ها و یا تکمیل یک پروژه که توسط شرکت در دست انجام است.
58-  تهیه گزارش هایی در باره بهبود کیفیت محصولات شرکت و خبر مصاحبه و مقاله ای از یکی از مدیران در یک رسانه
59-  اعلام خبر انتشار و تولید یک ای بوک رایگان از سوی شرکت
60-  مطالعات تحقیقات و به روز رسانی های علمی جدید در راستای توسعه علمی و افزایش کیفیت محصولات
61-  تهیه گزارشی از عرضه دوباره یک محصول قدیمی یا احیای دوباره یک برند قدیمی
62-  اعلام سالگرد تولد و ازدواج و سایر رویدادهای مرتبط با پرسنل شرکت و تهیه و انتشار اخباری شاد در باره جشن های داخلی در شرکت
63-  خبر موفقیت های پرسنل شرکت در زمینه های تحصلی شغلی اجتماعی و …
64- اعلام خبر بازنشستگی مدیران ارشد و یا پرسنل با سابقه شرکت و سایر تحولات شغلی و سازمانی
65- استفاده از مناسبت های تقویم جهانی و کشوری برای تولید و انتشار مطالب
66- خبر ایجاد فرصت های شغلی جدید و استخدام های تازه در شرکت
67- تهیه اخبار مربوط به ابتکار و اختراع و ساخت محصولات جدید در شرکت
68- خبر ملاقات مدیران شرکت با سایر فعالان بخش های دولتی و خصوصی داخلی  و خارجی
69- خبر برگزاری تور بازدید از کارخانه و سایر برنامه های مشابه
70- خبر دستیابی به آمارفروشی متمایز و قابل توجه، آمار فروش یک محصول خاص یا آمار اقلام کالای موجود در انبار
71- خبر امکانات جدید وبسایت شرکت برای پرسنل، مشتریان و مخاطبان 

منبع: سایت اخبار رسمی

http://blog.akhbarrasmi.com/

  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید