صرفه جویی در بودجه بازاریابی

بیشتر کسب و کار های کوچک بودجه بازاریابی متوسطی دارند که به این معنی است که باید با حساب و کتاب دقیق خرج شود. ده روش در اینجا گفته می شود که می توان به کمک آن ها از بودجه بازاریابی کوچک نتایج بزرگ گرفت.
۱) فراتر از تبلیغت محیطی تبلیغ کنید
تولید و راه اندازی تبلیغات گران است. اما راه هایی وجود دارد که تبلیغات تان را ارزان تر به دست بازار هدف تان برسانید. یکی از راه ها این است که تبلیغ چاپ کنید و هر جا که توانستید به دست مشتریان برسانید. وقتی به استعلامی جواب می دهید. همراه آن تبلیغات خود را نیز بفرستید. این کار چشم اندازی از دلیل پاسخگویی شما را به مشتری می دهد و بر پیام تان تاکید می ورزد.
تبلیغات ها را به دپارتمان های دیگر نیز توزیع کنید تا آنها را نیز مطلع کنید. مطمئن شوید که فروشنده های تان نسخه های بیشتری همیشه همراه داشته باشند.
پشت برگه های دیتا شیت تبلیغ کنید. چرا که خواننده این دیتا شیت ها دو برابر از تبلیغات تاثیر می گیرد.
برگه های تبلیغاتی برای پست کردن همراه پاسخ یک نامه یا فرستادن همراه یک کارت هزینه بسیار کمی دارد. با این کار تبلیغات خود را با کمترین هزینه به گروهی کاری دیگر می رسانید.
اگر تبلیغاتتان حاوی مطالبی درباره طبیعت و غیره است می توانید آن را به شکل بروشور آموزشی تنظیم کنید تا در اختیار صنایع دیگر قرار دهید.

۲) اگر شیوه ای کار می کند به آن بچسبید
بسیاری از بازاریاب ها تبلیغات قبلی خود را ول می کنند و جدیدترش را می سازند چون در کارزارشان حوصله همه را برده است. این نوعی تلف کردن است. وقتی چیزی کار می کند و به اندازه کافی تاثیر گذار است نباید چیز جدیدتری بسازید. تا زمانی که مشتری تان آن را می خواند و به آن واکنش نشان می دهد، شما همان تبلیغات را ادامه دهید
یک تبلیغات چقدر باید کار کند که نتیجه دهد؟ شرکت Ludlow یک تبلیغات را ۴۱ بار در همان ژورنال چاپ کرد. بعد از ۱۱ سال استعلام های بیشتری نسبت به اولین چاپ آن در سال۱۹۶۶دریافت کردند.اگر مفهوم تبلیغات های که تهیه کرده اید هنوز هم میفروشند از اول شروع نکنید.بلکه تبلیغات های موجود را بروز کنید.گرچه این کار ممکن است برای مدیر تبلیغات ناخوشایند باشد ولیکن در پول صرفه جویی میشود.

۳) خودتان را بیش از حد نشان ندهید
چیز عجیبی که در مورد برخی کارآفرین ها که کمی بودجه تبلیغاتی بیشتر دریافت می کنند،این داستان است. آنها تبلیغات های با کلاس در بروشورهای تمام رنگی وکلی چیز های گران قیمت را که بوسیله شرکت های بزرگ تهیه می شود را می بینند و می گویند ما چرا نباید از این چیز ها داشته باشیم.این یک اشتباه است. شکل و تیپ و رنگ تبلیغات تان باید مستقیما از بازار و محصولات تان نشات بگیرد. نه از خروجی تبلیغاتی دیگر شرکت ها.تولید تبلیغات که برای بازار حدف بیش از حد شیک است تلفات محسوب می شود. و حتی ممکن است به فروش آسیب برساند.

۴) از تبلیغات ماژولار استفاده کنید
یک مشکل تبلیغاتی معمول این است که تبلیغات از یک محصول را چگونه به بازار های گوناگون و گوچک ارائه کنیم. هر بازار نیاز های منحصر به فرد خود را دارد و محصول را به دلایل گوناگون می خرد. اما در بودجه خود توان درست کردن تبلیغات برای همه این بازار های کوچک را ندارید.راه حل ایجاد یک قالب بروشور کلی است که بتوان برای هر نیاز قسمت مربوطه را اضافه کرد.
در تبلیغات ماژولار قسمت اصلی ثابت می ماند و برای هر بازار قسمت های فرعی را جداگانه تنظیم می کنیم و با این کار پول خوبی را ذخیره می کنیم.

۵) از همان بروشور های چاپ شده به عنوان تبلیغات فروش استفاده کنید
مدیران بازاریابی معمولا برای بروشور محصولات بمباران در خواست می شوند. مهندسین نیز اطلاعات فنی با جزئیات بیشتر می خواهند. بنابراین ترکیب خواسته های طیف های مختلف و تبلیغات می تواند پول زیادی را صرفه جویی کند. تهیه مقالات برای مجلات و ارئه همان قالب تبلیغاتی در مقاله می تواند تبلیغات مجانی برای شما به همراه داشته باشد.

۶) راه های جایگزین برای ایجاد سرمشق پیدا کنید
مثل بنر های ارگانیک، ارسال تبلیغات بیشتر روی وب سایت های حامی محیط زیست و غیره . بسیاری از شرکت های کوچک تاثیر بازاریابی را با تعداد سرمشق های درست شده می سنجند.

۷) بیش از حد به استعداد های خلاق بیرون از شرکت پرداخنت نکنید
نویسندگان مستقل ومشاورانی را استخدام کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشند.یک عکاس تبلیغاتی ۱۰۰۰ دلار برای یک روز کار می گیرد در حالی که کار او برای مجله کارکنان و مجله های عمومی بیش ازحد خوب است. بسیاری عکاسان حرفه ای ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار می گیرند.

۸) خودتان بعضی کارها انجام دهید
کارهایی مانند نشر و یاخت بروشور های جمع جور به راحتی در خانه قابل انجام است.پول آژانس های تبلیغاتی و مشاوران را برای مواقعی نگهدارید که واقعا لازم است. اگر شما مدیر بازاریابی ندارید یک مدیر داخلی پاره وقت و یا تمام وقت استخدام کنید تا کارهای مدیریتی عمومی و بازاریابی شما را انجام دهد.

۹) بیشترین استفاده را از محتوی موجود بکنید
عکس، فیلم و … در شکل ها و سایز های دیگر برای کار های مختلف قابل استفاده مجدد هستند. با استفاده از آنها هزینه های کار های خلاقانه را کاهش دهید. مثلا نسخه ای عکسی که برای تبلیغات شرکت تهیه شده برای گزارش سالانه نیر قابل استفاده است.

۱۰) پول شرکت هایی که از آنها خرید می کنید را به موقع بدهید
چرا؟ چون از دیرکرد دوری می کنید و از تخفیف ها بهره مند می شوید و خوش نامی که بدست می آورید منجر به خدمات بهتر و قیمت های مناسب تر می شود.


منبع: brandingstrategyinsider.com
مترجم: قاسم نظامی پور آذری

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید