اجتناب از سه تله بازاریابی در عصر دیجیتال

در حال حاضر تجربه‌ی تعاملی هویت برند را شکل می‌دهد، داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل نویدبخش بازاریابی واقعا موثر هستند. با این حال با مرور جهان جدید بازاریابی واقعا موثر فقط در یادگیری ابزارها و تکنیک‌های جدید نیست، اگر چه این‌ها مهم هستند ذهنیت و طرز فکرها نیز باید تغییر پیدا کند.
 
در مدل‌های بازاریای سنتی مشتریان هدف قرار می‌گیرند و برای خرید متقاعد می‌شوند. با این طرز فکر رسانه‌های اجتماعی فقط کانالی برای پخش پیام برند و رسیدن به مشتریان است.  با اینحال در دنیای دیجیتال امروز، تا مشتریان به مکالمه متصل می‌شوند به جای هدف قرار دادن آن‌ها برندها نیاز دارند مشتریان فعال تقویت کنند و از طرف آن‌ها حمایت شوند و این نیاز به یک طرز فکر از همکاری دارد. همکاری با مشتریان آینده‌ ساده و موثر بازاریابی است. تبلیغات، داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل پیشرفته از وعده‌های بازاریابی نیروانا است. با این طرز فکر بعد از اینکه شما همه‌چیز را در مورد مشخصات مشتری داشتید، می‌توانید تبلیغات مرتبط‌تر داشته باشید. با اینحال داده‌های مشتریان یک منبع طبیعی نیست و توسط خود مشتریان تولید می‌شود. به جای یک کالا دسترسی به اطلاعات مشتری را تبدیل به یک امتیاز کنید و این نیاز به یک طرز فکر متفاوت برای جلب اعتماد مشتریان دارد هنگامیکه برندها ایجاد شدند، ثبات و سازگاری یک حسن و فضیلت بود. قوی‌ترین تصویر ممکن را ایجاد می‌کرد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شد. با اینحال، در یک جهان که برندها به‌وسیله‌ تعاملات تعریف شده‌اند رفتارها نمی‌توانند کنترل یا طراحی شوند. انسان‌ها اتوماتیک نیستند. به جای سازگاری و کنترل، خواستار انسجام و تشویق باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید