هشت نکته برای بهبود عملکرد فروش

حرفه‌ی فروش امروزه سریع‌تر از همیشه در حال حرکت است. با یک گردش چشم رقبای جدید ظهور می‌کنند و محصولاتی مشابه محصولات شما و گاهی حتی بهتر تولید می‌کنند. مهم نیست در چه صنعتی هستید، روش‌هایی که چند سال پیش به خوبی کار می‌کردند اکنون به اندازه‌ی کافی خوب نیستند، الان وقت آزمودن، خطا و گرفتن سفارش نیست، اکنون زمان فروش است.
در ادامه چند گام اساسی برای این‌که شما بتوانید عملکرد فروش خود را بهبود بخشید و هزینه‌های ناشی از فروش را کم کرده آورده شده است.
1) ماموریت خود را روشن کنید.
با درک کسب‌وکارتان شروع کنید. چه چیزی را شما به بهترین شکل می‌توانید انجام دهید؟ چه کسانی به آن‌چه که شما انجام می‌دهید نیاز دارند؟ چگونه شما می‌توانید به این چشم‌اندازها نزدیک شوید؟ اگر توانستید به این سوالات به راحتی جواب دهید به این معنی است که ماموریت شما واضح است.
 2) ماموریت خود را به اهداف خاص بشکنید.
اهداف فعالیت‌های‌تان را بنویسید، مجموعه این اهداف تعیین شده باید شما را برای انجام و تحقق ماموریت کمک‌کند. برای اندازه‌گیری پیشرفت خود نتایج اهداف (فروش در هر ماه، مقدار فروش، سودی که در ازای هر فروش بدست می‌آید و غیره) را پیگیری کنید. توجه خود را به اهداف تمرکز کنید و انرژی خود را برای عمل به آن‌ها صرف کنید.
 3) فروش برای رفع نیازهای مشتری
همیشه در چشم‌انداز خود این فرض را در نظر بگیرید که مشتریان تنها چیزی را خواهند خرید که به آن نیاز دارند. و سپس این سوال را از خود بپرسید که چگونه می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که محصول شما می‌تواند نیاز آن‌ها را رفع کند. می‌توانید بر ویژگی‌های خدمات و محصولات خود تاکید کنید اگر راه حل مشکل آن‌ها باشد. برای مثال اگر شما لباس پشمی می‌فروشید تاکید کنید که به خاطر دوام و پایداری آن این کار را می‌کنید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.
 4) ایجاد و حفظ توجه مطلوب
بازاریابی موثر، ارجاع، مهارت‌های فروش قوی و سوالات کلید ایجاد توجه مطلوب هستند و سخت‌کوشی، پیگیری و ارائه‌ی خدمات خوب به مشتریان کلیدهای حفظ آن هستند.
 5) فروش براساس هدف
در هر قدمی که برمی‌دارید بدانید که چه کاری را می‌خواهید انجام و چرا؟ چه کسی را هدف قرار داده‌اید و چرا؟ چه می‌توانید به آن‌ها بگویید و چرا؟ اگر در هر مرحله از فروش از خودتان و کاری که انجام می‌دهید مطمئن نبودید، آموزش‌ها و راهنمایی‌هایی را بگیرید.
 6) بپرسید، گوش بدهید و عمل کنید.
این سه کلمه خلاصه‌ی موفقیت هستند. سوالات شما باید خلاق، برنامه‌ریزی شده، مرتبط و مستقیم باشد. مهارت خود را در گوش دادن به مشتری به شدت توسعه دهید. سپس شما باید پاسخ دهید و ثابت کنید که به مشتری گوش داده‌اید و می‌خواهید که فروش به بهترین نحو انجام شود.
 7) کار بر روی اصول اولیه
برای بهبود نقاط ضعف خود تصمیم‌گیری کنید، اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک کند نتایج کارتان را بهبود دهید. در اکتشافات خود حقیقت‌ها را یافته و مهارت‌تان را ارائه دهید و تا آن‌جایی که می‌توانید خلاق‌تر باشید.
 8) نگرش خود را توسعه دهید.
نگرش شما قابل کنترل است، ترس خود را تسخیر کنید. اعتقاداتی که منجر به محدودیت‌های شما می‌شوند تغییر دهید. عادات فکری خود را کنترل کنید، اعتماد به نفس داشته باشید . تصمیم‌هایی را که می‌گیرید به دقت بررسی کنید و پس از آن مشاهده خواهید کرد که به شخصیتی که می‌خواهید دست پیدا کرده‌اید.
نوشته علی مجد
منبع:iBazaryabi.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید