نگاهی به عکاسی با لنز بازاریابی

عکاسی هنر متوقف کردن زمان است و این روزها با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه همه افراد لذت این هنر را تجربه کرده اند، اما کسی که عکاسی را به عنوان شغل خود انتخاب می کند فقط دانستن تکنیک های عکاسی کافی نیست، یک عکاس برای موفقیت شغلی نیاز به دانستن بعضی تکنیک های بازاریابی دارد تا بتواند هنرش را بهتر بفروشد.
در این نوشته سعی می کنیم توصیه هایی عملی و کاربردی برای دوستان عکاس ارائه کنیم. این توصیه ها هم برای عکاسانی که آتلیه و دفتر ثابتی دارند و هم برای عکاسان فریلنسر و آزادکار میتواند مفید باشد.

1)اگر برای یک مراسم عکاسی می کنید، حاشیه های مراسم را فراموش نکنید، عکس‌های حاشیه ای بگیرید و در موقع مناسب از آنها برای سورپرایز کردن صاحب مراسم استفاده کنید.
2)به مشتریان قبلی خودتخفیف دهید، با اینکار اجازه میدهید در مورد شما با اطرافیانشان صحبت کنند.
3)در مراسم و رویدادها سعی کنید از چهره های خندان عکس بگیرید.
4)بعد از پایان کار با مشتری برای آنها کارت تشکر به همراه یک عکس ویژه بفرستید.
5)اگر عکاس های دیگر فایل خروجی عکس را در اختیار مشتری نمیگذارند شما اینکار را بکنید، البته عکس های با کیفیت پایین تر به همراه واترمارک نام تجاری خود، شاید مشتریانتان آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
6)هدیه‌ های کوچک ولی به یاد ماندنی به مشتریانتان بدهید، اینکار بخصوص برای آتلیه میتواند بسیار مفید باشد.
7) مشخصات فردی مشتریانتان را یادداشت کنید و آنها را در سالگردهای ویژه با هدایای کوچک سورپرایز کنید، این سورپرایز می تواند ارسال یک عکس قبلی با ویرایش کمی متفاوت تر باشد.
8) حتما یک وب سایت داشته باشید و آن را همیشه به روز نگاه دارید.
9) در مورد عکاسی محتوای ناب تولید کنید
10) شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید، فیس بوک و اینستاگرام بهترین محیط برای فعالیت عکاسان هستند.
11) برای موسسات خیریه رایگان عکاسی کنید.
12) در مورد عکس های عکاسان آماتور نظر بدهید و آنها را راهنمایی کنید.
13) به مشتریانتان چند نکته کوچک عکاسی با گوشی همراه را یاد بدهید.
14)چند عکس تزئینی مانند عکس مناظر زیبا را به مراکزی مانند مطب پزشکان یا سالن های زیبایی هدیه بدهید، نام خود یا برندتان را زیر هر عکس به صورت کوچک چاپ کنید.
15)در مورد پروژه های عکاسی خودتان در یک وبلاگ شخصی خاطره بنویسید.
16)هیچ عکس بی کیفیتی را تحویل مشتری ندهید.
17)همیشه دوربینتان همراهتان باشد، حتی اگر قصد عکاسی ندارید.
18)کارت ویزیت همیشه در جیبتان داشته باشید.
19)اگر وب سایت دارید تکنیک های SEO را یاد بگیرید و یا با یک متخصص مشورت کنید.
20)خجالتی نباشید و در مورد خودتان همه جا صحبت کنید.
21)در مورد تاثیر عکس خوب در بازاریابی و تبلیغات مطالعه کنید و با مدیران کسب وکارها در این باره به گفتگو بنشینید.
22)مشخصات خود را در جوامع مختلف هنری ثبت کنید.
23)هیچ نمایشگاه عکاسی را از دست ندهید، به همه نمایشگاه ها سر بزنید و با عکاسان مختلف در مورد عکس هایشان گفتگو کنید.
24)به دوستان نزدیک خودتان کوپنهای تخفیف بدهید و از آنها بخواهید آنها را به دوستان خود بدهند.
25)همیشه در دسترس باشید.
26)علاوه بر سفارش مشتری، یک نسخه رایگان به عنوان هدیه به او بدهید.
27)برای کسب وکارهای بزرگ رایگان عکاسی کنید و هنر خود را به آنها نشان دهید.
28)از اخبار شهر با خبر باشید، رویدادهای خبری را از دست ندهید.
29)از چهره های مشهور عکاسی کنید، پرتره های هنری بگیرید و آلبوم پرتره برای خود بسازید.
30)با یک خبرگزاری همکاری رایگان کنید.
31)در تحویل عکس ها به مشتریان بدقول نباشید.
32)در همه مسابقات عکاسی شرکت کنید.
33)در شبکه های اجتماعی مخصوص عکاسان عضو شوید.
34)عکس های خود را برای عکاسان مشهور خارجی یا ایرانی بفرستید نظر آنها را بخواهید.
35)در هر موقعیتی که به دیگران آموزش عکاسی دهید.
36)یک سبک ویژه برای خود داشته باشید.

اتحادیه لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه ) تهران

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید