5 راز برای افزایش سود و حفظ مشتری

 

 

 

حفظ مشتری در درازمدت برای موفقیت کسب‌وکار شما بسیار مهم است. یک مشتری قرار نیست به صورت مداوم مشتری شما باقی بماند بلکه برای حفظ آن‌ باید همواره در تلاش و تکاپو باشید. به گزارش گروه گارتنر، افزایش 5 درصدی حفظ مشتری می‌تواند سود کسب‌وکار شما را بین 25 تا 125 افزایش دهد.
فهمیدن این‌که چگونه با مشتریان در سراسر کانال‌های ارتباطی تعامل برقرار کنید، می‌تواند کسب‌وکار شما را به سطح بالایی از حفظ و ماندگاری برساند. هر کسب‌وکاری که یک استراتژی گسترده حفظ مشتری داشته باشد، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای تولید درآمد در آینده دارد. در ادامه لیستی از اسراری است که به شما در افزایش حفظ مشتری کمک خواهد کرد.
 
1) فریمیوم(freemium) واقعا کار می‌کند.
شرکت‌های موفق مانند rovia(خالق بازی پرندگان خشمگین)، اسکایپ، بافر، دراپ باکس و غیره دوره‌های آزمایشی رایگان برای محصولات خود در نظر می‌گیرند و در آن‌ها سطوح مختلفی را برای کاربران در نظر می‌گیرند تا مشتریان از محصولات‌شان برای مدت کوتاهی استفاده کنند تا ببینند آیا آن مفید است یا نه؟
اگر کسب‌وکار شما یک نسخه‌ی آزمایشی رایگان 30 روزه ارائه دهد به مشتریان‌تان اجازه خواهد داد تا یک نسخه رایگان از محصولات شما را با ویژگی‌ها مشخص استفاده کنند و آن را تست کنند. مدل فریمیوم می‌تواند به سادگی کاربران شما را به مشتریان تبدیل کند.
 2) نظرسنجی به حفظ مشتریان کمک خواهد کرد.
نظرسنجی یک تاکتیک موثر برای پیگیری پس از فروش است و بازخوردهای دقیق در مورد تجربه‌ی مشتری را جمع‌آوری می‌کند. نظرسنجی این احساس را به مشتریان القا می‌کند که شما در تلاش برای کمک به آن‌ها، بهبود ارتباطات و محصولات‌تان هستید. عمل کردن به پیشنهادات معقول آن‌ها منجر به رضایت‌مندی مشتریان و حفظ آن‌ها می‌شود.
 3) هماهنگی فراخوان(call to action) با کلمات کلیدی‌ وب‌سایت تعاملات‌تان را افزایش خواهد داد.
فراخوان‌ها در سراسر وب‎سایت شما به هر صفحه یا ویژگی ارزش اضافه می‌کند. فراخوان‌ها باید در اولین مرحله کاربر را جذب کنند. به وسیله‌ی گوگل آنالیز کلمات کلیدی وب‌سایت‌تان را تعیین کنید و فراخوان‌ها را متناسب با آن‌ها ایجاد کنید، به عنوان مثال اگر واژه‌ی کتاب الکترونیکی کاربران بسیاری را به سایت شما می‌آورد یک لندینگ پیج برای کتاب‌های الکترونیکی با فراخوان‌های قوی ارائه دهید. فقط به این کلمات کلیدی تکیه نکنید، اما به طور مداوم آن‌ها را پیگیری کنید و از ماکزیمم اثر مثبت آن‌ها استفاده کنید.
 4) شخصی‌سازی(مبتنی بر کاربر) می‌تواند منجر به ایجاد مشتریان وفادار شود.
کاربران معمولا در 10 تا 20 ثانیه صفحات وب را ترک می‌کنند. اما صفحات مناسب و مرتبط می‌تواند توجه مردم را برای طولانی‌مدت جلب می‌کند. مناسب و مرتبط بودن کلید است و با شخصی‌سازی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید شخصی‌سازی را از اولین بازدید کاربر از سایت‌تان آغاز کنید. به عنوان مثال تغییر قیمت‌گذاری محصول، پیشنهادات تبلیغاتی، تصاویر روی صفحات محصول و یا مقداری از متن در یک صفحه مرتبط با کاربران. مرتبط بودن می‌تواند کاربران را در سایت شما به مدت طولانی نگه دارد و تعاملات را افزایش دهد.
 5) گیمیفیکیشن محرک مشتریان فعال درازمدت است.
گیمیفیکیشن یک فرآیند طبیعی است که تعامل مشتری با محصولات را لذت‌بخش‌تر می‌کند. hsn، گراب‌هاب و کوکا کولا بازی‌ها را به عنوان انگیزاننده مشتریان‌شان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال نایک پلاس یک برنامه تلفن همراه دارد که اجازه می‌دهد کاربران بازی کنند، با رسیدن به یک مرحله‌ی خاص جایزه بگیرند و از ورزشکاران مشهور جهان پیام تبریک دریافت کنند. عضویت در نایک پلاس در سال 2011 حدود 40 درصد افزایش یافت و افزایش سود 30 درصدی برای محصولات نایک رقم زد. این عمل باعث حفظ مشتری و برقرای رابطه‌ی احساسی با مشتری می‌شود.
 منبع : iBazaryabi.com

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید