یک امتحان ساده و کوتاه: کسب‌وکار شما در چه وضعی‌ است؟

خب می‌خواهید که اوضاع‌ کسب‌وکارتان چطور است؟ این پرسشنامه را پاسخ دهید و وضعیت کسب‌وکارتان را دریابید! (امتیاز هر پاسخ به این ترتیب است: بله=۱ ؛ خیر=صفر)
یک امتحان ساده و کوتاه: کسب‌وکار شما در چه وضعی‌ است؟
خب می‌خواهید بدانید که اوضاع‌ کسب‌وکارتان چطور است؟ این پرسشنامه را پاسخ دهید و وضعیت کسب‌وکارتان را دریابید!
(امتیاز هر پاسخ به این ترتیب است: بله=۱ ؛ خیر=صفر)
 
۱- آیا می‌توانید بگویید چه چیزی شما را از مهمترین رقیبتان متمایز می‌کند؟
۲- آیا از تیم‌کاری و کارمندانتان نظرسنجی کرده‌اید که تا به شما کمک کنند نقاط ضعف احتمالی کار، خدمات و یا محصولتان را بهتر بشناسید؟
۳-  آیا می‌دانید چرا مشتریان رقیبتان را انتخاب می‌کنند؟
۴- آیا با مشتریانتان مستقیما صحبت می‌کنید تا دریابید چطور می‌توانید محصول یا خدماتتان را تغییر دهید یا بهبود ببخشید؟
۵- آیا هیچ‌وقت تیم کاریتان را از نظر روحیه کاری و مشکلاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشند ارزیابی کرده‌اید؟
۶- آیا از تیم‌تان بابت خلاقیت‌هایشان تقدیر کرده‌اید، پاداش چطور؟
۷-  آیا کسب‌وکار شما بر چند تخصص مختلف متمرکز است، که ممکن است شما را از هویت اصلی‌تان دور کند، یا اینکه بر روی یک موضوع متمرکز است؟
۸- آیا به انرژی‌های جایگزین (سبز) فکر کرده‌اید، که ممکن است هزینه‌های عملیاتی شما را کاهش دهند؟
۹- آیا فعالبت آنلاین دارید و وبسایت‌تان را به روز می‌کنید تا بتوانید قدرت رقابت با رقبایتان را داشته باشید؟
۱۰-  آیا از منابعی که می‌توانند به شما به طور روزانه اطلاعات و نکته‌های جدید در مورد سلامت کسب‌وکار و جذب سرمایه و ثروت‌سازی بدهند، استفاده می‌کنید؟
 
پاسخ:
۸-۱۰  : کسب‌وکار شما کاملا سالم است!
آفرین! شما دقیقا می‌دانید که چطور در رقابت با رقبایتان عقب نمانید، و توانایی نگه‌داشتن یک راه ارتباطی شفاف با مشتریانتان را دارید. متمرکز باشید و به بصیرت‌تان وفادار بمانید. اینگونه می‌توانید همیشه نتایج تلاش‌تان را به خوبی بدست آورید.
 
۴-۷: بد نیست، کم کم به جایی که باید می‌رسید.
اوضاع شما خیلی بد نیست، اما در بازار امروز ممکن است همین فردا کسب‌وکارتان را از دست بدهید. وقتش است که روش‌تان را تقویت‌ کنید و مطمئن باشید که کسب‌و‌کارتان فقط لب مرز نیست، بلکه در حال پویایی است و رونق خواهد داشت. به اینکه رقبایتان چه کار می‌کنند توجه کنید، به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید بدون صدمه زدن به کیفیت از هزینه‌ها بکاهید. اگر تا الان این کار را نکرده‌اید، وقتش است که به این بیاندیشید که کسب‌وکار شما چه شاخص‌های بارزی دارد و چرا از رقبایتان متمایزید. گزینه‌های آنلاین خود را برسی کنید، با یک متخصص تجارت الکترونیک صحبت کنید و ببینید  چطور می‌توانید مزایت‌های بیشتری از حضورتان در دنیای مجازی بدست آورید.
۱-۳: اوضاع خیلی خراب است!
همینکه برای بالا بردن امتیازتان به خودتان دروغ نگفتید کاملا ما را تحت تاثیر قرار داد! به هر حال صداقت‌ شما قابل تقدیر است، اما زمان آن رسیده‌است که به فکر راه‌‌‌‌ حل‌های واقعی باشید. اینکه بدانید رقبای شما به دنبال چه چیزی هستند واجب است، و اینکه چرا آنها موفق هستند و کدام‌ یک از استراتژی‌های آنها می‌تواند شما را کمی از این وضع نجات دهد. با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید، مخصوصا آنهایی که مدتی است خبری ازشان ندارید. این کار برای این است که ببینید چه کار‌هایی را می‌توانید بهتر انجام دهید. تلاش کنید و دقیقا سعی کنید بفهمید طرح و نقشه کسب‌وکارتان با آنچه در عمل انجام می‌دهید چه تفاوت‌هایی دارد. همین حالا وارد عمل شوید، وگرنه رقبا بر شما پیروز می‌شوند. اما خبر خوب این‌است که شما راهی جز به سوی بهتر شدن ندارید. 

منبع عکس و مقاله: نشریه ساکسس
http://www.success.com/article/pop-quiz-how-healthy-is-your-business

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید